De ce nu merită românii servicii bune De ce nu merită românii servicii bune
Am citit la Cristi că la Kaufland se implementează o chestie mișto, pentru a evita cozile interminabile la case: o aplicație prin care îți... De ce nu merită românii servicii bune

Am citit la Cristi că la Kaufland se implementează o chestie mișto, pentru a evita cozile interminabile la case: o aplicație prin care îți scanezi singur produsele pe măsură ce le bagi în coș, iar la final, în loc să aștepți după un casier cu două mâini stângi sau după un alt client care se scotocește în fundu’ genții după 50 de bani, prezinți doar un cod de bare TOTAL, care e trecut prin casă, plătești și ai ieșit. Un fel de self-casă, se merge pe încredere, se efectuează și verificări random ale produselor din când în când și primești un rating de client în aplicație. Cool.

Ei na, drăcia dracului, să citiți comentariile. Spicuiesc eu ideea generală: da’ de ce să fac eu treaba casierului?! Da’ de ce să își reducă Kaufland costurile și să-mi vândă gogonata cu „spre binele clientului”?! Ăsta-i de fapt beneficiul lor, nu al meu. 

Bine, mă, deștepților. Stați și faceți cozi interminabile înghesuiți unu’ în altu’, nu cumva să-și reducă Kaufland personalul pe spatele vostru. Abia aștept să ies ca un fluturaș fluierând cu sacoșa de cumpărături din magazin, în timp ce voi stați în linie scărpinându-vă în creștet și legănându-vă de pe un picior pe altu’ până vă vine rândul.

Vă doresc să aveți în fața voastră doar pensionari care cer discount-ul de 50 de bani de la iaurt, cucoane care cer schimbarea produsului cu altul de la raft pe motiv de ambalaj puțin boțit, studenți care cer stornare pe trei produse că n-au suficienți bani la ei și, nu în ultimul rând, casieri începători (da, se mai întâmplă) care trec un produs de trei ori prin scanner până nimeresc codul de bare!

Pentru că, nu-i așa, în mintea voastră mică nu există conceptul de win-win: și ce dacă are de câștigat magazinul, câștig și eu 15 minute și puțin confort la cumpărături după o zi întreagă de muncă. No way, mergeți în rând la case, să vedeți cu ochii voștri cum nenorocitu’ ăla de casier (plătit și din banii voștri, of course) face bip-bip-bip pe fiecare produs cumpărat, de la tampoane la prezervative și salam.  Eu cred că sunteți prea odihniți. Vă invidiez și vă urez așteptare plăcută la casă.

Uite de-asta nu merităm servicii bune. Atunci când apar, le desființăm din fașă. Cum apare o companie cu un serviciu fain, zbang, ne punem să-i calculăm profitul. Pui de contabili ce sunteți.

Excese similare...

Leave a Reply

19 Comments on "De ce nu merită românii servicii bune"

Notify of
avatar
Sort by:   newest | oldest | most voted
Emil Calinescu
Guest

Daca cei de la Kaufland ar dovedi ca au cele mai mici preturi (exact cum zic “carcotasii”, lor le scad costurile), atunci, intr-adevar, ar fi ok.

Pentru mine partea care ma deranjeaza este alta: hypermarketurile straine, venite-n Romania, au distrus comertul autohton. Tanti Geta cu chioscul ei mic, din care-si intretinea familia, domnu’ Geo cu magazinul de la parter, care-si intretinea si el familia din afacere… Acum, daca nici casieri nu mai platesc ori platesc mai putini, da-mi voie sa spun ca e nasol. Platesc doar paznici si atat.

Asa ca oricat de hater si carcotas as parea, prefer sa nu-i incurajez.

L.
Admin

Poți să mergi în continuare liniștit la tanti Geta și la domnu’ Geo, de ce nu o faci?! A, pentru că nu au aceeași gamă variată de produse și nu poți să îți cumperi totul dintr-un foc de la ei. Logic. Magazinele mici de cartier există în continuare pentru cumpărăturile de zi cu zi, iar hypermarketurile sunt pentru aprovizionarea pe termen mai lung. Sunt două tipuri de magazine total diferite, pentru nevoi diferite, nu se sufocă unul pe altul și e stupid să le compari, sincer.
Ăsta nu e un motiv să desființezi un serviciu civilizat care se bazează pe civilizația ta, ca și client. Ba chiar cred că ne flatează și nu o merităm. :) Normal, să moară și capra vecinului, cum să fie profitabilă o afacere?!

Emil Calinescu
Guest

Problema nu e ca e profitabila, ci cat de profitabila este si unde se duc profiturile. Daca magazinu’ lu’ Tanti Geta are profit, profitul ala e romanesc. Daca hypermarketul frantuz are profit, profitul e frantuzesc. Dupa plata taxelor, profitul ala se duce tocma’ in Franta. Sau in Germania.

Nu stiu de ce, dar la faza asta, dintre noi 2, tu esti aia mai egoista. Te gandesti strict la tine si la confortul tau. Eu ma gandesc un pic si la ce e in jurul meu.

Emil Calinescu
Guest

Nu e chiar boicot, nu am nimic cu ideea de straini. Sunt nevoit, fara sa-mi doresc neaparat, sa cumpar de la ei. Dar astfel de initiative, aparent bune, de fapt ne sunt nocive. Despre asta e vorba.

Si o spun direct: intr-un magazin, prefer sa mai stau 10 minute la coada si sa-mi scaneze un casier decat sa fac chestia asta automata. Atata tot.

Camelia
Guest

nu inteleg de ce sunt nocive … locuiesc in sua , majoritatea supermarketurilor ofera SI varianta de self-check-out , case la care iti poti scana singur toate articolele , platesti si pleci. foarte utile cand ai putine articole si te grabesti (casele astea fiind in general mai putin aglomerate decat cele “clasice” si folosite in principal de oameni care cumpara articole putine). orice ne simplifica viata e bun, nu nociv, dupa parerea mea. iar pentru mine, cand ajung la supermarket dupa doua-trei produse de care am nevoie urgent, insotita de copilul de 1 an, casele astea sunt categoric un lucru bun.
Noi romanii vrem o tara ca afara, dar nu prea. Asta e problema noastra ca natie…

krantz
Guest

@Emil, dacă tot gîndești așa, mai general, eu sunt curios să aflu de unde îți cumperi aparatura electrocasnică și IT. De la magazinele online, care au prețul mai mic, sau te duci numai la cele cu showroom unde sunt niște angajați de plătit care cresc firesc prețul aceluiași produs?

Mtt
Guest

Iti urez sa ajungi si tu la casa, sa fii un nenorocit de casier. Na, la valoarea ta…

Mtt
Guest

Mai bea ceva rece, ca prea “fierbi”. 😉

krantz
Guest

Eu cred că principala problemă a contestatarilor e că nu le iese nimic material la faza asta. Timp? Ce e ăla? Că mulți omit mereu acest element din ecuația vieții deși e cel mai important. Și aș cam paria sume mari pe faptul că dacă le-ar fi dat Kaufland și 5-10 lei, funcție de valoarea coșului, pentru a trece la noul sistem, toate argumentele contra de acum s-ar duce naibii și s-ar forma cît ai clipi cozi la casele speciale. Poate chiar mai lungi ca la cele ”normale”.

L.
Admin

Normal. Dar lasă-i să încurajeze salariații, eu nu mă supăr dacă-i liber la casă.

Cudi
Guest

În Canada, toate magazinele mari au zone de self-checkout. Astea preiau mare parte din clienţii cu coşuri mici de cumpărături. Atunci când te grăbeşti şi intri în magazin setat pe două, trei produse, sunt mană cerească, nu trebuie să mai stai la coadă în spatele celor cu coşul lunar de alimente şi alte alea. Pe lângă asta, există şi un număr de case care preiau clienţii cu maxim 16 produse în coş. Toţi Gică Contra ai self-checkout-urilor sunt bătuţi în cap, cred, pentru că sistemul ăsta vine în întâmpinarea clientului – reduce timpul de aşteptare, timp care înseamnă bani.

L.
Admin

La unii timpul chiar nu înseamnă bani. :)) #șonaj

Zarax
Guest

Si la noi la Auchan au bagat self-checout, dar in bataie de joc. Te duci la casa, iti scaneaza ca de obicei produsele un casier, doar ca nu platesti la final ci iti da un bon. Cu bonul pleci de la casa, te duci la un aparat care il scaneaza si apoi platesti. Pai unde e castigul la faza asta? Ca tot timpul ala il pierd…

Catalin fdd
Guest

De ce sa platesc prin SMS la pod la Fetesti, sa fac treaba altuia, cand pot sta 2 ore la coada ca sa platesc cash (eventual, in semn de protest, cu monede de 10 bani)

Mircea
Guest

Cred ca dansam prea mult in jurul subiectului, fara sa ne dam seama ca vorbim de Romania. Vor face “controale random”? Pai vor iesi pe minus atat de mult, incat vor dubla numarul de casieri sa stai mai putin la casa. Proiectele “pe incredere” la noi vor aparea in momentul cand oamenii vor invata ca 2 cartofi pusi in plus in sacosa, dupa ce i-a cantarit in prealabil si a lipit deja bonus cu pretul, nu ii vor tine de foame.
Eu nu cred ca va tine mai mult de o luna, dar e un pas inainte spre dezvoltare (desi cred ca daca va tine, vor fi concediati zeci de mii de casieri, ceea ce nu e tocmai funny pentru tara noastra).

wpDiscuz