Încă una cu mecanici și cârpaci Încă una cu mecanici și cârpaci
Am avut atâtea experiențe cu mecanici în ultima vreme, încât pot decreta liniștit și avizat: Dumnezeul mecanicilor auto a murit! Și-a băgat pula în... Încă una cu mecanici și cârpaci

Am avut atâtea experiențe cu mecanici în ultima vreme, încât pot decreta liniștit și avizat: Dumnezeul mecanicilor auto a murit! Și-a băgat pula în toți slujitorii lui și a murit. Pur și simplu. I-a lăsat cu șurubelnița în mână, cu salopeta murdară și a crăpat. I-a lăsat să se descurce. Bă băieți, pula mea, faceți și voi ce știți.

Și pe Pământ a rămas buimac-mecanicul, ștergându-și degetele de vaselină pe petecul din cur al salopetei jegoase, uitându-se în sus și emițând… ăăăă curge antigel? Ăăăă, e pompă de apă.
-Bun, cât face? (Da, prima întrebare a românului e mereu Cât costă?)
-500 de lei
-OK, comand-o, asta e, o schimbăm.

Vine pompa de apă. Demontează pompa veche, punem pompă nouă, pornim motorul… Și, ca la Din dragoste cu Mircea Radu, așteptăm… Dap, încă mai curge antigel.

-Păi, de ce curge? N-am schimbat pompa? (Care costă 5 bastoane?)
-Ba da, dar astea e proaste, nu e nemțești ca originalele, e italienești, șefu. O dăm jos și o etanșeizăm noi cu silicon.

Ahem, deci mă pui să cumpăr o pompă care nu e bună de fapt, iar tu știind că nu e bună o și montezi, ca după ce o montezi să-mi spui că ups, nu-i bună și că trebuie să o demontezi ca să o meșterești puțin. Am spus toate astea în gând, pentru că deja ziua de muncă era pierdută, așa că tot ce-a ieșit pe gură a fost un Ok, haibagă mare. 

Dă pompa jos, face el acolo cu traforaju’ o șmecherie, bagă silicon, lipește, montăm pompa… De data asta, ca la Surprize Surprize… curge antigel!

-Baaaaaaag pula!!!!!
-Nu știu șefu’ ce are, o dăm jos de pe rampă să ne uităm.
-Bine, dă-o jos.
-Aaaa, uite șefu’, e furtunu’ ăsta de iese din pompă, e mâncat, e ros!
-Păi și eu la ce am cumpărat pompă de apă, mă?
-Păi dacă era pompa de apă, șefu’?

-…

Ne-nvățăm și noi să nu mai mergem la cârpaci?

C.

Leave a Reply

11 Comments on "Încă una cu mecanici și cârpaci"

Notify of
avatar
Sort by:   newest | oldest | most voted
Arhi
Guest

daca v-a trebuit mercedes…

Arhi
Guest

draga mea, intr-o familie, deciziile sunt la comun si se asuma in grup:)))) in general, la final, femeia trebuie sa isi asume prostiile omului

Emilian
Guest

Din proprie experiență, în treaba cu mecanicii ai 2 opțiuni:
– fie mergi la un service autorizat, unde primești și garanție pe lucrare, piese, doar că s-ar putea să vinzi ceva prin casă când îți spune cât te costă.
– fie mergi la nea Petrică vecinul, care îți face el totul la jumătate de preț, dar riști să te mai întorci luna viitoare, că n-a strâns bine un surub. Până acum n-am avut probleme, doar că uneori durează mai mult decât preconizează. N-ai ce să faci, mai un șurub, mai o berică. :)

Cel mai bine e să ceri recomandări. 2-3 întrebări pe la prieteni și poate data viitoare schimbi doar furtunul, nu și pompa. :))

Emilian
Guest

Cred că avem încredere în ele doar pentru că au AUTORIZATE în denumire. În realitate, tot un nea Petrică lucrează și acolo :)). Mai tinerel..

florin
Guest
Dupa jecmaneala facuta de service-ul autorizat, fiind si cat di cat priceput la mecanica, electrica, electronica, din pur simt ingineresc, am decis sa repar singur ce consider ca stiu sa repar si am scule corespunzatoare. Pentru chestii ce necesita masina ridicata pe elevator, pistol pneumatic, etc, suspensie par egzamplu, nu ma bag, stiu ce si cum, dar nu imi permit sa-mi cumpar elevator, pistol si compresor. Raman chestiile simple ce pot fi reparate/schimbate fara scule speciale. Cu o experienta de cam 10 ani pe Dacia lui taica-miu, pe care o mesterisem peste tot, nu am greturi sa repar ce se poate repara. Pana acum am facut asa: Mi-am luat un dispozitiv de diagnoza de 100 lei, cu bluetooth, se conecteaza pe bus-ul CAN al masinii si am cumparat si un soft pe android. Pot vedea mesaje de eroare cruciale in investigatie, gen “missfire cilinder x”, ai o bobina pe duca, sau “check ingition”, “check injection”, stii cam pe unde e problema raportata de ECU. Dar sunt probleme ce nu sunt detectate, trebuie sa mergi pe simt tehnic. 1) mi-a murit bateria originala a masinii, dupa 5 ani, fara sa anunte. Cu o zi inainte avusese niste mici stranuturi motorul in mers, nu am bagat in seama, poate benzina era proasta. Bun, am luat alta baterie, schimbat, motorul pornea ok, dar stranuta in continuare, nu statea la turatia de relanti, cam dubios. Diagnoza. Clapeta admisie trebuie resetata. Din cauza bateriei pe duca, scaderea tensiunii la un nivel de 10-11V produsese o scapare a unor pasi la motorul pas-cu-pas al clapetei de admisie. Se urmeaza procedura soft, se pune contactul fara pornire motor, se apasa pedala acceleratie la blana de cateva ori, se reseteaza capatul de scala la clapeta. Costuri de reparatie la service? 150 lei. Curatat clapeta fluture si diagnoza electrica. 2) schimbat bobinele de inductie, cate una la fiecare cilindru. Mare lucru, desfacut 4 suruburi. 3) schimbat senzor magnetic ax cu came de vreo 3 ori. Sunt prost facute, se defecteaza des. 4) reparat ventilatorul de habitaclu, zis si aeroterma. S-a oprit, dupa 11 ani de functionare, si asta a fost. Costul piesei era de vreo 400-800 lei, dar nu eram sigur ca e defecta, poate doar s-a gripat de la praf, carbuni consumati, rulmenti sau lagare blocate, fir rupt/ars. Manopera? Pai cica trebuie dat jos bordul, zic specialistii pwlii. La Serus mi-a zis ca ma costa cam 1600 lei, e mult de munca, bord dat jos. Cum ma sa dai jos bordul pentru a schimba un motor electric, tai gatul vacii sa-i scoti talanga? Bordul se scoate/pune doar cu parbrizul nemontat, nu ai cum altfel. Cautand pe forumuri am gasit procedura elaborata de scos aeroterma, procedura facuta de initiati. Am urmat pasii, totul precis si intocmai, demontat pedalierul, gasit aeroterma sub bord, scos frumos. Am uitat sa va zic ca am scule, chei tubulare, inelare, prelungitoare flexibile, bormasina electrica pe baterii sa nu-mi rup incheietura mainii. A durat vreo 3 ore cu tot cu berile de rigoare. Motorul era… Read more »
wpDiscuz